Äntligen

 
Började dagen i smultronrabatten. Gudomligt gott. Har både vita, gula och röda smultron. Alla lika goda. Därefter fick jag gjort en del ute på tomten eller trädgården eller vad jag nu ska kalla det. Gräsmattan är nästan färdigklippt. Trettonhundra kvadratmeter långgräs kräver lite sisu speciellt när luftfuktigheten är på 90 procent. Rensade också upp lite bland blomstren och stagade upp de underbart vackra pionerna som slagits till marken av allt regnande. I kväll är himlen nästan helblå så jag hoppas på en skön och solig morgondag.
 
Det finns ett viktigt ämne som jag tänkt skriva om i flera veckor men det vill sig inte riktigt. Hittar inte rätt ingång. Det blir klumpigt och fel hur jag än försöker. Nåja, det faller nog på plats så småningom. I och för sig kan jag inte skryta med att jag lägger möda på formuleringar, det är nog uppenbart för de som läser min blogg.