Vilodag

 
I kvällssolens sken lyser gräsmattorna gröna men dagen har bjudit på isande kalla vindar från norr så naturen verkar hålla andan och inte riktigt våga blomma ut i försommarfägringens alla ljuvligheter . Har känt mig frusen hela dagen men i kväll slog jag på bastun och tog ett riktigt hett bad så nu är kroppen varm, mjuk och glad. Det är många år sedan jag badat bastu så ofta som de sista veckorna. 
Den här dagen har varit en vilodag från jordbrukeriet. Istället åkte syrran och jag iväg på en inspektionsresa till våra käras gravar. Påskliljekrukan vi tryckte ner i snön inför påsken är fortfarande överraskande superfräsch och i full blom.
Har också ägnat flera timmar i sängen med spinnande lillkatt på magen och cd-boken "Visning pågår" av Sofie Sarenbrant. Riktigt bra bok. Min vän Lillemor har bra boksmak och är den som förser mig med böcker av olika slag.
 
För övrigt så är varje dag med den nya värkfria höften en stor och lycklig välsignelse. Amen.