Vårenergi

Morgnarna är sköna, åtminstone på farstubron i lä för nordanvinden men sedan är dagarna fortfarande ganska kyliga. Idag har jag grävt upp skiljestocken mellan grus och gräsmatta och fixat till så att den nu ligger hyfsat rakt och fint utan att irritera ögat. Inte så tungt men svårt att få det bra. Det förhatliga sorkhålet, eller vad nu var, är ifyllt med nittio liter grusblandad sand. Förhoppningsvis bor det inga sorkar kvar i underjorden. Det är jätteskönt och avstressande att hela tomten är vårfixad. Projekt fönstermålning får vänta lite till dess att det är lite mildare väder och då passar jag istället på att börja skriva på min barnboksdröm. Har skrivit de flesta "scenerna" till första utkastet. Min konstnärliga dotter ska måla bilderna i ljuvligaste akvarell. Historien har sin grund i ett äventyr som min pappa berättade om och som utspelade sig när han var i tioårsålder, alltså runt 1926. Verklighet och min och min dotters fantasi i en salig blandning!