Lite sliten

Med musklernas sista kraftdroppar hamnade gräsfröna i myllan. Äntligen är den ena dungen av det stora ogräset finnslide/gråslide utrotat. Vackert så det förslår när det blommar men ack så spridningsvilligt. Utan begränsande åtgärder skulle det ta över hela tomten. Det har varit ett förskräckligt jobb att gräva upp alla rötter, många tjocka som min handled. Är i skrivande stund alldeles ledbruten. 
 
 
Nåja, i morgon leker livet igen. Hur jobbigt det än är med att ensam ta hand om ett hus med allt vad det innebär så är det mitt liv och stora intresse. Det enda mörka molnet på himlen är min usla pensionärsekonomi men i allt övrigt leker livet. Jo förresten så finns det ett till mörkt moln på min himmel och det är att min kropp inte riktigt hänger med på allt som mitt huvud vill.  Aj aj aj