Nöjd!

 
 
Idag har tempot varit kraftigt uppskruvat mot vad som vanligtvis gäller. Rivstartade med hårfärgning och åkte sedan iväg till samhället för inköp av present till barnbarnet som fyller elva år i morgon. Sedan tog jag en kaffe på Folkets Hus i väntan på att biblioteket och loppisen på övervåningen skulle öppna. Lämnade tillbaka ljudböcker och åkte hem med tre nya. Därefter direkt hem och vispade snabbt ihop två sockerkakor och medan de gräddades stekte jag massor av kött som sedan blev en sjömansbiff á la min mamma. Passande nog kom både dottern och sonen med familjer så att jag fick bjuda på en maträtt som alla gillade. Ja, även hundarna som fick sköta fördisken slickade sig om munnen. Till och med den mest kräsna av barnbarnen åt tre portioner så jag är jättenöjd, men väldigt trött i benen. Känns som om benen har blåsts upp till dubbel storlek och fyllts med några kilo bly. 
 
Precis så här önskar jag att livet var nästan jämt.