Torrlagd dag

 
 
En dag mest i vilans tecken eftersom jag vaknade till en svagt strilande vattenkran och städandet jag hade planerat gick om intet. Lyckades samla ihop lite vatten så att det räckte till morgonkaffet, annars hade det varit katastrof. Tydligen hade vattenledningen högst upp på gaten gått sönder, men nu i kväll är vattnet tillbaka i kranarna. 
Inhandlade redan igår ingredienser till en räk- och laxlasagne och var sugen att tillaga den, vilket också passade bra eftersom det inte behövdes något vatten till den maträtten. Sonen med familj kom och åt middag med mig och jag tror att de gillade lasagnen rätt så bra. Egentligen är jag ingen alla helgons dags firare men i idag kände jag för att piffa till matbordet i all hast precis innan de kom. En jättetjusig blombukett tronade redan som en praktpjäs mitt på matbordet.
 
 
 
Nu blir det tevekväll med ett glas vitt och lite paranötter. Mums.