Fotorensning i digitala arkivet

Nordliga vindar, nollgradigt och en hög och lätt mulen himmel med känsla för solgenombrott. Är nästan sjuk av sollängtan så nu hoppas jag på att vi får en lika underbar vår som förra året. Tror att det var första gången i mitt liv som jag somnade utomhus med näsan mot solen.
 
Har länge tänkt på att det digitala fotoarkivet behöver en rensning och sedan spara godbitarna på ett externt minne. Även om jag rensar bort de sämsta bilderna varje gång jag laddar upp dem i datorn så blir det kvar alldeles för många dåliga. Nu försöker jag att bara spara de bästa med vissa undantag ... ja ja har inte alltid ♥ att slänga i papperskorgen om bilden i övrigt säger något viktigt. I min familj finns barnbarn som alltid blir till sin fördel på foton men det finns också flera som konsekvent blundar, gör grimaser, har munnen full med mat eller tokstirrar och för egen del är det ju det här med min stora näsa som blir ännu bredare i närbild för att inte nämna hela rynkpaketet som blir allt tyngre för vart år som går.