Dagen efter

 
Vaknade till ljudet av porlande vatten i stuprören och en nästan molnfri himmel med uppstigande sol. Termometern visade fem plusgrader och hela världen utanför köksfönstret blänkte ishalt. Kände mig mer än mosig men bestämde mig för att gå ut tillsammans med katterna som verkligen behöver få vara ute i friska luften efter en lång vinter mestadels inomhus. Fick nästan krypa på alla fyra ut till bodan för att hämta sand att sanda med. Fåglarna kvittrade och luften doftade vår. Så härligt! 
Sedan kom en bultande huvudvärk och en trötthet så stor att jag var tvungen att krypa ner under filten. Ställde väckarklockan för säkerhets skull eftersom tandläkartid väntade strax efter lunchtid. "Gamle" vännen kom förbi och gratulerade precis då huvudvärken börjat ge med sig. Tandläkarbesöket var av det jobbigare slaget fast mest ont gjorde den förbaskade sugen. Nu är i alla fall etapp 2 i tandrenoveringen påbörjad. Egentligen har jag inte ekonomi att göra det som behöver göras med min ynkliga pension men just nu behöver jag bara betala 50 procent av kostnaden och den chansen kanske aldrig mer återkommer så det är bara att bita i det sura äpplet. 
 
I morgon tänker jag peta ner de första blomfröna i såjord. Blomlådorna står redo. Dags att förverkliga drömmar!