Tisdagstankar

Blä mår riktigt illa av chokladbollssmeten jag proppat i mig, visserligen bara några skedar men ändå äckligt som bara den. Nu längtar jag efter något salt, helst flamberad oxfilé med pepparsås som i programmet halv åtta hos mig. Herregud så gott de åt i kväll. Snålvattnet rann och mitt kylskåp gapade tomt så när som på ett rått ägg och mjölk där bäste före datumet gått ut för säkert en vecka sedan. I morgon måste jag åka iväg och handla hem lite mat, det vill säga bröd och pålägg som är standard i detta hushåll. Gott pålägg eller kanske räkor så kan jag göra smarriga räkmackor till lunch åt mig och dottern. Vi fortsätter att släppa loss kreativiteten i "vindsateljén" och faktiskt är vi nog ganska så nöjda med vad vi åstadkommit hitintills. Det ska bli roligt att lägga ut lite bilder så småningom. 
I kväll har jag putsat sovrumsfönstret vilket var mer än välbehövligt. Om vädret vill ska vardagsrumsfönstren putsas i morgon och sedan får det regna, blåsa och snöa bäst det vill utan att jag bryr mig. Det enda viktiga är att jag kan se ut genom fönstren utan att det är en mjölkvit hinna som hindrar utsikten. Övervåningen och ekonomidelen är sedan kvar men de är lättare att hantera eftersom de är i mindre format.
Den här årstiden försöker jag varva utejobb med innejobb för att få gjort allt innan vinterkylan slår till. I går städade jag bodan så att det finns plats för allt som ska in där så småningom.