Kul varje dag

Idag kändes det att vintern lurar närmare än man vill tro. Tillbringade eftermiddagen ute på tomten och när klockan började närma sig sex var mina tår stelfrusna trots att jag var i rörelse och dessutom varmt klädd. Termometern visade till min förskräckelse endast en enda plusgrad. Alla rabatter är rensade från blomster och ogräs. Tycker att det är skönt att ha dem i ordning när det våras plus att min kondis alltid är bättre på hösten än på våren. I morgon ska jag greppa sågen och ta bort några grenar i björkarna och i häggen. Sedan är det kvar att kratta ihop alla barr från cembratallen och till sist köra upp löven med gräsklipparen. Sedan får det bli vinter bäst det vill. Jag är redo fast inte förtjust. Usch avskyr mörkret och elräkningarna.
 
Den senaste månaden har varit intensiv och väldigt rolig. Förmiddagarna svischar iväg medan dottern och jag hantverkar tillsammans och eftermiddagarna svischar också iväg medan jag jobbar ute på tomten eller något annat som är kul. Är också glad för att vi kom igång med loppisgrejen även om vi var ute lite väl sent.