Glänsande rutor

 
 
Firade med ett glas rosé att samtliga sidor på alla fönster i husets nedervåning är putsade och glänsande rena. Glänsande i alla fall till solen lägger sig i någon skum vinkel och avslöjar ränder, prickar eller ludd. Numera använder jag bara en ynka droppe Yes eller Ajax till tio liter vatten efter rekommendation av en proffsfönstertvättare i huvudstaden som berättade att hans mesta tid gick åt till att tvätta bort gamla tvättmedelsrester från fönster. 
 
Dottern och jag har jobbat i "vindsateljén" medan barnbarnen var i skolan och tiden rullade iväg så himmelens snabbt så att vi knappt hann ta kaffepaus. Tiden går alltid fort när man har roligt.
 
I morgon får jag middagsgäst så nu ska jag gnugga geniknölarna och försöka laga något riktigt gott, kanske inspirerat av veckans menyer i programmet halv åtta hos mig. Eller också gör jag helt sonika potatispalt med knaperstekt skinkstek och en smarrig efterrätt. Kul med lite god mat. Ska sova på saken.