Härlig senhöstdag

Emil, min lurviga älskling, som vanligt på sybordets parkettplats. 
 
Den här hösten slutar aldrig att förvåna med sitt väder. Idag har det varit strålande sol och visserligen lite väl svalkiga vindar men skönt ändå. Även om jag hade bestämt mig för att krattandet var färdigt så kunde jag inte låta bli att kratta ihop de löv som föll när vi hade snötäckt mark. Åkte också iväg och köpte en röd plåt som jag har skruvat upp som väggskydd under luftvärmepumpen. Blev jätteglad för plåten kostade bara 70 kronor. Utevistelsen avslutades med att dammsuga bilen för nu ska det inte köras mer skräp i den denna höst. 
Är också nöjd med att jag hunnit göra så mycket idag av sådant som legat till sig i månader. Till exempel blev yllepläden och de fina linnedukarna med hardangersöm handtvättade. Nu när det mesta på "att göra listan"  är gjort är det inte ens vecka kvar till den stora reservdelsbytardagen. Hjälp!