Min fredag

Idag tog vi nya tag vid symaskinerna, dottern och jag. Vi fick sytt en hel del grundmaterial så nu är det bara handsömmarna  och lite broderier på de senaste alstren som är kvar att fixa innan det är dags att öppna våran butik ute i garaget.
Den här kvällen var vikt för diverse spabehandlingar här hemma i all ensamhet, men ödet ville annorlunda för min bäste bror kom förbi och bjöd ut mig på supergod middag. Tidpunkten var perfekt eftersom jag precis hade färgat och fixat till frisyren. Var bara att hoppa ur pyjamasen och åla in i klänningen. Kvällen avslutades över en kopp kaffe hemma hos syrran. Det blev en riktigt trevlig kväll och spakvällen den tar jag en annan kväll.
Just nu känner jag mig otroligt lyckligt lottad, ingen värk i höften och alla räkningar betalda och snart väntar mer roligheter.