Grönt och fint

 
Vackervädret bara fortsätter och nu är det grönt  och underbart fint. Ännu knoppas äppelträdet men häggen lär blomma vilken dag som helst. Älskar den här tiden trots att det är otroligt mycket jobb och delvis lite väl tungt jobb för mig som kvinna, en kvinna som i och för sig oftast reder sig själv. I går bar jag och tömde massor av täckbarkssäckar plus en hel hög med otympliga granitplattor. Lyfte till och med upp vattenfontänens granitkula med egna muskler. Sådant sätter sina spår så idag har jag tagit det av nöden lugnt förutom en shoppingsväng till Tornio. Märkligt nog gick det inte att få tag på Euro i Kalix och bankens råd var att åka till Haparanda eller Tornio. Jag handlade bara kattmat som är betydligt billigare i vårt ösra grannland.
 
Just nu är det ett förfärligt liv på trastarna utanför mitt fönster och lillkatten som sitter intill på fönsterbrädan är liksom i trans. Svalorna har också kommit och tagit sitt gamla bo i besittning.
 
Nu laddar jag för trevligheter och välbehövlig avkoppling för kropp och själ.