Solskensdag

Vaknade till strålande vårvinterväder och intog frukosten i solhörnan. Så ljuvligt skönt att äntligen få ladda kroppen med ljus och alla nyttigheter det för med sig. 
 
Äntligen har jag lagt ut saker på Blocket och blivit av med några skrymmande saker. Ett bord och en barnspark for först. Bordet skänkte jag bort bara för att vara säker på att bli av med det. 
 
 
Innan jag gifte mig broderade jag och mamma enligt tradition en uppsättning sänglinne med mitt monogram och en del även med infällda handvirkade spetsar men tiderna förändrades och då var det påslakan som gällde. Mina fina överlakan packades i en stor kartong och hamnade på översta hyllan i förrådet. Nu är de framplockade och ligger i tvättmaskinen som sprider vittvättsdoft i hela huset. Tycker att det är synd att inte använda och glädjas åt hantverket och nu är planen att göra påslakan av alltihop. Broderierna väcker kära minnen från den tid då mamma och jag satt i köket och broderade.