Mot sommartider

 
Har sovit sjukt gott och vaknade, eller rättare sagt väcktes, av en rastlös kisse som inte gav upp sitt jaumande förrän jag hade satt fötterna på golvet. Det är lite småkyligt i mitt hus och utetermometern visa minus tjugo grader. Himlen är klar och i öster skymtar jag en strålande morgonsol mellan svarta trädgrenar. Kanske, men bara kanske, blir det en skidtur idag.
I gårkväll hängde jag upp de hemvävda sommargardinerna i köket. Kan liksom inte låta bli att nosa på den tid som komma skall. Pelargoniorna har livsats till och skjuter små gröna skott längs stammarna. Ja faktiskt finns det redan en blomknopp.Blomfröpåsarna ligger och väntar. Växthuset har klarat vintern så här långt och jag misstänker att det är ljuvliga temperaturer där inne redan nu under soliga dagar. Önskar att det gick att ta sig in och känna sommardoft, men ännu är det för mycket snö.