Lättad

 
Känner mig glad och nöjd med att ha slutfört två saker som legat och tyngt på mina axlar. Det ena är att jag redovisat några olika ekonomiska uppdrag i god tid. Tidigare år har jag varit ute i sista sekunden och nästan fått panikångest på kuppen. Det andra är att samtliga foton, säkert minst sjuhundra, är genomgångna och därefter en enkeltur till papperskorgen eller insatta i album. Pust. Det blev två fulla platskassar med kasserat material. Vissa foton kasserades för att de var misslyckade i något avseende eller föreställde mig själv som smällfet matrona medan andra föreställde personer som inte betyder något för mig. Adjöss med skiten.
Nästa etapp handlar om det digitala fotoarkivet som har växt mig över huvudet. Tanken är att gå igenom skiva för skiva och bara välja ut guldkornen för att sedan göra proffsiga fotoböcker till nära och kära via någon firma på nätet.