Besatt

Grannens flaggvimpel skvallrar om rejäl fart i nordanvinden och för min del innebär det ytterligare en dag av pyssel i stugvärmen. Det är märkligt, men jag är liksom besatt av att ordna upp i mina foto- och videogömmor. Genom livet har jag fått några sådana här ryck lite då och då, fast att döma av gömmornas omfattning hade det inte skadat om rycken hade kommit tätare.
Häromkvällen tog jag också sats och ringde min föredetta sambo för att meddela att det finns en tung kasse med foton till honom från våran tid tillsammans. En tid som bland annat innebar skärgårdsliv med stuga och löjfiske, alltså en otroligt fotoeggande miljö. 
På videofronten har jag kommit igenom det första bandet och bara fångat några superkorta godbitar. Tekniken i nästa redigeringssteg har inte riktigt fallit på plats i min hjärna, men dottern är proffs på området så jag får ta hjälp.
Även om allt detta med foton och videor tar massor av tid i anspråk känns det så himla skönt att få ordning och reda. Håller tummarna för att besattheten håller i sig till projketen är färdiga.
 
 
 
I gömmorna fanns bland annat detta foto på våran älskade farbror Gustav som alltid hade tid för sina syskonbarn. Han läste serier för oss, han bjöd generöst ur karamellskålen, han hade alltid glass i frysen och ingen annan vuxen var så bra på att hitta på oförargliga hyss som han. Glasspaketen delade han på mitten och så fick man en sked att äta med. Det var en lycka att ha en sådan farbror i grannhuset.