Under filtendag

Vaknade i eländig form med huvudvärk och brist på ork och energi. Hela dagen har gått på sparlåga och faktiskt har det blivit flera timmars sömn under yllefilten den fina dagen till trots. Bara tanken på mat har gjort mig spyfärdig, men nu efter en macka och lite kaffe känns det äntligen lite bättre. Kanske förtog jag mig igår med trädgårdsbestyren plus att mitt huvud fick en rejäl smäll när jag glömde ducka för luftvärmepumpen bakom husknuten. Ja ja ..
 
 
Syrenerna blommar redan men mitt kära äppelträd har inte en enda blomma i år. Kanske behöver trädet vila efter fjolårets bamseskörd. 
Syrenerna som pappa planterade åt mig för 40 år sedan fick en knäck för många år sedan av både sommartorka och en hård vinter och har aldrig trots beskärningar och gödning lyckats återhämta sig men nu ska en grävmaskin krafsa upp dem och en snabbväxande häck ska planteras istället. Det gör lite ont i hjärtat att ta bort syrenerna som ursprungligen kommer från min faster Almas trädgård och från min kära hemgård. Kanske sparar jag en liten planta i något soligt hörn.