Finväder

 
 
Vaknade till en strålande fin sommardag med lagom svalkande vindar för att köra trimmern och annat småpyssel här hemma på tomten. Ansiktet och armarna hettar i kväll så det blev nog lite väl mycket sol. 
 
Egentligen har jag massor att göra på huset men oändligt svårt att komma igång med alla måsten. Att vara husägare för med sig förpliktelser och det mesta måste av väderskäl ske NU ... oj oj ska till att börja med försöka styra bilen mot Coop Bygg och köpa fönsterkitt. Att fixa till fönstren är prio ett på min lista. När arbetet väl är igång brukar det gå bättre än jag någonsin trodde men inte ens den insikten hjälper just nu.
 
Idag öppnade sig de första ljuvligt doftande rosorna i taggiga Hansarosen och pionplantan jag fick av äldsta barnbarnet för några år sedan ståtar med en vidunderligt vacker blomma i en vackert ljusröd färg. I växthuset finns gurkor att hämta var och varannan dag och snart är de första tomaterna röda. Och Basilikan doftar så gott, kan inte låta bli att snusa på den varenda gång jag är inne i växthuset.