Någon hann före

 
 
I förmiddags åkte dottern och jag iväg till "våran" hjortronmyr med varsin lillhink och varsin storhink i reserv. Förgårkvällens rekognoseringstur var oerhört positiv och vi såg fram emot att fylla våra hinkar på en myr som glänste som guld. Men icke! någon hade hunnit före oss och rensat den rejält. Förhoppningsfulla körde vi vidare till nästa myr och döm om vår besvikelse när den också var noggrant rensad. Nåja, vi fick i alla fall smaka på skogens guld som för övrigt är riktiga bamsingar den här sommaren. I morgon gör vi ett nytt försök och då ska myggmedel finnas i jackfickan. 
 
För min höft är bärplockning en högst olämplig sysselsättning men det finns ju tursamt nog medikament att ta som stillar det värsta. Nästa år kanske jag inte alls kan plocka bär, beroende på när höftoperationen blir av. Egentligen skulle den ha skett för en månad sedan enligt vad som sades på läkarbesöket, men jag har inte hört ett jota från sjukhuset därefter och är på sätt och vis glad för det. Bäst för mig är att opereras när allt grovjobb inför vintern är bortgjort. Det är med viss bävan varenda gång som jag tömmer brevlådan.