En festdag

 
Har haft den skönaste sommarkänsla denna dag även om himlen var gråmulen på förmiddagen. Just nu är nog sommaren klädd i sin finaste prakt. Det är med en speciell vördnad jag går omkring bland blomster och buskar och njuter. Det mesta blommar och doftar, fågelungar kvittrar och i växthuset produceras gurkor på löpande band. De små gyllenbruna ekorrungarna skuttar omkring i cembratallen. Så underbart söta.
Mitt på dagen hade jag besök av mina jättefina uppdragsgivare och vi fick en härlig kaffestund ute på altanen då det varken var för varmt eller för kallt. Härligt! Därefter blev jag och barnbarn bjudna på halstrad saltströmming, färskpottisar och tunnbröd hemma hos dotterns familj. Det var så fruktansvärt grymt gott, en rätt man aldrig kan föräta sig på. Som final blev det söta och goda jordgubbar med glass ..