Bullbak

 
 
Dagen började hyfsat skönt med frukost ute på farstubron men sedan tilltog vinden och himlen blev alltmer grå. Någa ynka regndroppar har fallit men det får gärna passa på att regna lite mer till natten för växternas skull. 
 
För min del blev det bullbak så nu finns det runt 80 bullar i frysen. Min ♥mamma♥ bakade bullar varje vecka. Bullar fyllda med villkorslös kärlek. Det fanns alltid färskt vetebröd i brödlådan till oss barn, fast min bullkonsumtion försökte mina föräldrar begränsa eftersom jag alltför ofta ratade middagsmaten. Ingenting har förändrats på bullfronten under mina 64 år, fast idag åt jag faktiskt först lasagne tillsammans med näst äldsta barnbarnet och hans kompis. Sedan slank det ner tre bullar i rask följd tillsammans med ett glas kall mjölk och då var jag i himmelriket här på jorden. Känslan efteråt är inte lika himmelskt skön med tanke på de fettbildande och blodsockerhöjande egenskaperna.
 
Idag fyller mina tvillingbröder 59 år och igår hade jag besök av kusinens tvillingpojkar som fyller 2 år inom kort. Minns som om det vore igår när pappa, syrran och jag åkte taxi till Bodens BB för att hämta hem mamma och våra tvillingbröder. Minns fortfarande lyckokänslan.