Dax för

 
Vaknade av att dottern kom och plingade på dörren strax före nio. Efter morgonkaffet styrde vi kosan österut. Det blev en lågbudgetresa med kaffe, varmkorv och bulle på Ikea för en tia. Billigt och gott. Köpte en dammsugare från Rusta till övervåningen för 199 kronor. Den låter så pass illa att man behöver öronproppar och stinker dessutom kemikalier irriterande starkt, men det är bra sug i den och det är huvudsaken. Efter att ha tappat två eller tre dammsugare nedför trappan är det dags att förenkla tillvaron med en på varje husplan.
 
Mina motionsfunderingar börjar närma sig förverkligande, ve och fasa, känns som ett övergrepp på mig själv. En rosa jättestor gympaboll bra till diverse övningar rullar nu runt i hallen till katternas stora förskräckelse. Den var också märkt med en röd realapp. Nu i kväll efter att ha laddat med en varm macka har jag testat några av de föreslagna övningarna och inte är det lätt för bollfan ligger inte stilla så man får minsann försöka spänna alla tillgängliga muskler för att hålla balansen. Kanske är detta något för mig eller kanske inte. Hur som helst tickar tiden iväg och om si så där nittio dagar är det dags att måla norrsidan av huset och alla fönsterbågar, kratta gräsmattan och allt annat som hör försommaren till. Allt detta kräver muskler, muskler till att orka stå i stegen många långa dagar, att slipa och måla, lyfta och bära och jag vill vara beredd så att det blir gjort utan alltför mycket pina. Nä, nu ska jag testa omvänd fällkniv ...