Födelsedagsmiddag och filmtime

Känner mig nöjd med dagens insats. Har haft tio personer plus två hundar på födelsedagsmiddag för äldsta barnbarnet. Efter mycket funderande tillagade jag gammeldags stek på min mammas sätt med gräddsås och potatisgratäng. Till efterätt blev det familjens traditionella marängtårta med hallon och klementinfyllning. Alla åt av ♥anslust och då blev jag jätteglad och nöjd. 
När alla hade åkt hem och disken var bortstädad unnade jag mig ett glas rött medan jag gjorde en nostalgitripp bakåt i tiden. Har nämligen lånat en vhs-spelare och håller på att titta igenom alla gamla filmer som jag har i mina gömmor. Filmerna väcker många minnen, både glada och lyckligt underbara men också många sorgliga och ofattbara. Det har runnit ofantligt mycket vatten under broarna sedan första filmen för tjugofem år sedan.