En tid av lyx

Har fått lyxiga duschkrämer, hud- och fotkrämer i julklapp och det gillar jag. Nu är det rena rama lyxen att kliva in i duschen, välja och vraka allt efter humör och sedan löddra in sig ordentligt. Har aldrig tidigare i mitt liv varit så välförsedd med väldoft och smink som nu och det är faktiskt helt rätt i tid för det är nu det behövs smink för att dölja förfallet i både hud och anletsdrag.
 
Idag var himlen blå och solen vinkade lite lätt precis ovanföri horisonten. Var ute och sandade ytterligare en hink på infarten. Det behövs inte så många fler dagar med plusgrader för att infarten och plattgången mot bron ska vara helt isfri. Konstig vinter, fast skönt med tanke på elräkningen som annars är ett stort bekymmer.
 
Har haft sonens familj inklusive svärmor på besök och i kväll åkte jag iväg till återvinningen på vinst och förlust. Ja det var naturligtvis överfullt så det blir en ny vända i morgon istället. I morgon åker de stora barnbarnen iväg till sitt och jag börjar nog städa bort julen. Även om allt det juliga andas gemenskap och glädje känns det alltid lite väl kvalmigt direkt efter jul. Granen doftar gott och är jättefin trots alla barr så den kanske får stå kvar över nyåret men sedan blir den fågelmatbord.
 
Även om julklappsberget alltid är större än vad som är vettigt så är jag supernöjd med den här julen. Tomtarna var riktiga höjdare och trots att tomtarna åt middag med oss kände yngste barnbarnet inte ingen dem. På fotot ligger den ena tomten och laddar inför uppdraget.