Ut med skrotet

Har länge planerat den grundligaste förrådsrensningen som detta hus skådat. I morse var det dags. Kartong efter kartong gicks igenom och rensades från allt som jag kunde skiljas från. Resultatet blev två vändor till soptippen och många kartonger mindre i hyllorna. Skönt! Funderar på att ta ett varv till medan ångan är uppe. 
 
Rensningen avslutades med en överraskning när jag tog isär en broderad tavla föreställande en älg med missbildad bakdel. Under älgbroderiet fanns en oljemålning föreställande en ren vid en fjällbäck. Nu när jag tittat lite närmare på konstverket finns det även en varg som lurar i bakgrunden. Tavlan är signerad men namnet får inga klockor att klinga och nätet gav inte heller någon respons. Hur som helst är rentavlan inte ett konstverk i min smak så den lär inte hängas upp på mina väggar. Men en rolig överraskning var det i alla fall.