Full rulle

De senaste dagarna har var lite pestigare än vanligt vad gäller värkeländet som börjat breda ut sig från höften mot ryggen, men när det gäller allt annat så har det varit hur bra som helst. Har unge herrn hemma i några dagar och då är det som alltid full rulle med kompisar och bilmekande. I kväll har de tonat rutorna på kompisens Mercedes. Oj oj vilken petnoga grej det är. Igår var vi till Luleå och i morgon funderar jag på Haparanda ... eller ska jag spara pengarna istället ... ja det är frågan.
 
 
Har haft kaffefrämmande och själv varit till byss och fått mig en trevlig pratstund runt kaffebordet. Den här årstiden är det alltid roligt att ge bort stora buketter blomster från rabatterna. Dagens bukett blev superfin med många astrar, rosenskäror och blad från vitstrimmig funkia. Just nu efter allt regnande är mina rabatter en bedrövlig syn. Valde rätt så höga blommor när jag köpte fröna och det var inte särskilt smart för nu har en del tunga stammar brutits av. De fina astrarna i ljuvliga pasteller är dessutom delvis dolda i buskigare växter. Måste tänka om inför nästa sommar.