Vårljud

Det är nästan så att det känns overkligt med allt detta vackerväder, men man kanske får det väder man förtjänar, som en vän till mig brukar säga. Vaknade tidigt och tog morgonkaffet ute i solhörnan medan barnbarnet småtrallande grävde en grotta i snökarmen. Fåglarna kvittrade och på avstånd hördes hammarslag och om jag inte tog alldeles fel så hördes måsar, svanar eller någon annan sjöfågel högt högt upp i skyn.
 
 
Efter många timmar ute i solen gick jag in och tog tag i projekt ta bort hörnet i hörnsoffan plus baxa uttjänta storteven nedför trappan. Insåg i sista sekunden att min plan med en planka och en glidandeteve var livsfarlig men hade tur att sonen råkade dyka upp i precis rätt tid. 
Av bara farten blev annat också åtgärdat och nu är jag i stadiet gravt rörelsehindrad, åtminstone för resten av den här dagen.