Tekniska brister

 
Grådisigt och blött väder men det är en fröjd att titta ut på morgnarna och se att snödrivorna krympt under natten. Började morgonen med att skruva tillbaka alla attiraljer i tvättstugan. Fy vad jag avskyr dåliga verktyg, eller om det är min teknik som är kass eftersom jag lyckas förstöra nästan alla skruvhuvuden. 
 
Även om jag tror att jag för min ålder är hyfsat tekniskt fingerfärdig finns det stora kunskapsbrister. Till exempel har jag köpt otaliga fönsterhakar som inte passat i hålet på den lilla metallbrickan som sitter fast i själva fönsterbågen. Till sist var det en vänlig människa som visade på två olika typer av skruvanordning och då passade skruv och hål ihop. Det här med träskruv, metallskruv och borrar för olika ändamål är inte heller lätt att förstå sig på. Häromdagen till exempel borrade jag i trä med elborren på högsta hastighet och då rök det och luktade bränt ur borrhålet. Säkert hade jag fel typ av borr, men det blev det hål jag behövde och ingen eldsvåda uppstod.