Fotot i bordshörnan

 
Morgonen bjöd på skönt värmande sol medan jag drack morgonkaffet ute på farstubron. Ingenting störde småfåglarnas ivriga kvitterkör några meter bort. Katterna gick med viftande svansar medan de återupptäckte sommarmarkerna och jag vek upp morgonrocken och solade mina bara ben. Så ljuvligt skönt!
 
Jag må vara barnslig som skriver om min besvikelse här i bloggen men just nu får den fungera som en ventil för att jag inte ska explodera av allt som bubblar inom mig. Mitt liv består inte bara av blommor, katter och barnbarn. Jag må vara sedd av en del andra som snäll och mesig men när jag utsätts för oförätter förvandlas jag till ett rytande lejon. Grrrrr.
Informationen "Fotot i bordshörnan" var inte avsedd för mig men det har via ödets finger lett till givande kontakter kvinna till kvinna och vad som händer får framtiden utvisa.