En innedag

 
Idag är det betydligt trevligare väder trots att nordanvinden började friska i rejält på eftermiddagen. Har inte varit utomhus nästan någonting idag av någon konstig anledning. På förmiddagen var jag till vetrinärstationen och vaccinerade min katter vilket gick hur bra som helst men resan på fem minuter dit och hem var en pärs. Två katter i varsin bur som jamade ihållande det mest hjärtskärande som tänkas kan. Det är nästan omöjligt att som förare koncentrera sig på trafiken. Kanske för att jamandet låter ungefär som en nyfödd babys gråt ja faktiskt är det nästan så att brösten började kännas mjölkstinna. 
Vaccineringen innebär att mina fyrfota uppfyller kraven på att vistas på kattpensionat om jag skulle komma på tanken att åka på en liten semestertripp.
 
Eftermiddagen blev bullbak och besök av dotter och ett barnbarn. Snart kommer Esko och då ska vi äta middag. Fick order av diabetssköterskan att intensivkolla blodsockret i några dagar och resultaten är riktigt bra när jag äter frukost, lunch och middag, Nu funderar jag på hur jag ska orka hålla i den vanan utan att falla tillbaka till smörgås och fildieten åtminstone till dess att jag är opererad och allt de skurit och sågat i är läkt. 
Nu helg!