Söndagsmorgon

En tjock skiva valnötsbröd med Brie och salami aj aj så gott till tredje koppen morgonkaffe. Idag är jag kluven när det gäller aktiviteter. Är sugen att göra allt på en gång och helst precis just nu. Till att börja med ska pallkragar hämtas i en grannby för en billig penning. Sedan är det mest troligt något annat jag är sugen på. Det finns gott om sug i mitt liv och det är jag innerligt glad för. Höjden av tristess vore att dag ut och dag in sitta med korsord,se på teve eller att städa dagen lång och aldrig komma mig för något av det jag drömmer om. Inte för att jag fördömer korsord på något sätt som är ypperlig hjärngymnastik och i mitt fall nedvarvning inför natten. Brukar lösa de allra lättaste för hjärndöda när jag ligger i sängen typ Papegoja? - tre bokstäver - ARA. När korsordet är färdiglöst slänger jag tidningen på golvet och somnar bums. Däremot att glo på teve från tidig morgon till sena kvällen är ett skräckscenario. Stackars människor som inte har andra intressen. 
Idag ska jag bädda ner några krukor med pilplantor och lilla ekplantan från Göteborg så att de överlever vintern. Till våren ska en ny hörnplantering med bland annat rustika och doftande rosor ta form men den kräver en hel del jord och annat som kostar en slant så det får bero tills vidare.
Solen har tänt glöden i alla gulnande löv och det är helt sagolikt vackert så nu längtar jag ut i friska luften.