Arbetsfri dag

I morse kom unge herrn förbi och drack morgonkaffet med gamla mormor. Mycket uppskattat. Han tyckte visserligen att jag såg ut väldigt nyvaken trots att klockan var över nio och det stämde verkligen. Orsaken är återfall i synnerligen sena nattvanor. 
Dagen har varit fri från trädgårdsarbete och för den delen allt annat som borde göras här hemma. Istället har jag fyndat en fräck taklampa på återvinningen för 60 kronor till vardagsrummet, frossat i godsaker på ett födelsedagskalas med både smörgåstårta och gofika och därefter åkte jag iväg på shoppingresa med dotter och tre barnbarn. Själv höll jag hårt i börsen så när på ett gigantiskt kålhuvud som ska förädlas till delikata kåldolmar på min mammas sätt. Nu väntar senaste numret av tidningen Skriva. Måste ladda för snart startar skrivarkursen.