Sysselsatt igen

Sedan utejobben blev klara har jag mest stått och dragit i kylskåpsdörren och ätit allt jag inte borde äta. Jeansen känns obekvämt trånga och den glädjedödande vågen har jag ställt undan i en garderob, men idag fick jag äntligen tummen ur det omtalade hålet och började med tapetseringsförberedelserna. All löst sittande tapet är bortriven och i morgon är det dags för spackel och slipning. Själva upphängningen av våder är inte speciellt  svårt ... eftersom det är snedtak på övervåningen och därmed två långsidor med korta våder. Denna omtapetsering har varit som en inflammerad vagel i mitt sinne i flera år, men nu jäklar ska rummet bli ett fint gästrum för mina nära och kära.
I mina drömmar ska jag till och med börja handarbeta, ja kanske först och främst använda symaskinen och då har jag ett bamsestort skrivbord som passar utmärkt, i dag står det i blivande gästrummet, men det kommer inte att passa in där så nu funderar jag på att möblera om i det stora allrummet på övervåningen. Det är mest katterna som huserar där och de bryr sig nog inte bara de får ha sina sovkojor i fred. Just nu är jag irriterad på att jag sitter fast i tjära när det gäller att gå utanför ramarna och se alternativa möbleringar.