Lär så länge man lever

 
I går träffade vi vännens barnbarn som firade att deras jultomte - Sinterklaas - hade startat sin resa från Spanien mot nederländerna, lite av våran lilla julafton. Sinterklaas åker ångbåt ... Den här jultomten och traditionerna runt honom är något alldeles nytt för min del och om någon av er mina vänner vill veta mer så finns mer att läsa på länken här nedan.
https://www.holland.com/se/tourism/article/sinterklaas-10.htm
 
 Nya gästrummet invigdes i natt då tre av mina barnbarnsflickor sov över. Vi badade bastu i gårkväll och åt kinamat. Alla var glada och nöjda. Kvällen och natten passserade väldigt städat och lugnt. Inser att de börjar bli ganska stora. Idag kom också deras storebror och nu söndagskväll är det bara han och jag. Vännen har åkte till sitt och jag ska försöka samla mod för att besöka tandläkaren i morgon.