Flygardagen

Vaknade av en hård smäll någonstans i närheten vid halvtvåsnåret. Steg upp och kikade ut genom fönstret där allt var sig likt. Kröp sedan ner under täcket igen, men kunde inte somna. Det var ömsom för varmt eller för kallt. Vid halv tre insåg jag att blodsockret spökade. Kollade och siffrorna 2,2 visade sig på displayen. Upp igen, tuggade i mig en liten banan och några skedar honung, tillbaka under täcket och då somnade jag och har sovit lugnt och gott till ljudet av regndropp i stupröret utanför sovrummet. Smällen jag hörde var förmodligen kroppens eget unika alarmsystem för lågt blodsocker. Vanligtvis sover jag väldigt gott och gärna länge.
I går jobbade jag som besatt ute på tomten, rensade buskar, krattade och körde bort skräp. På kvällen sålde jag biljetter till musikalföreställningen RENT. Precis när föreställningen skulle börja kom tre tonårstjejer som inte hade några pengar men som gärna ville se föreställningen. Jag bestämde mig för dagens goda gärning x tre och skickade in dem. Efter föreställningen kom de alla tre och gav mig en kram som tack. Det värmde!