En vanlig dag med lite av varje

Vaknade tidigt precis när solen tittade in genom mina dimmiga köksfönster. Drack som alltid morgonkaffet på favoritsoffan med fötterna på en stol. En underbar stund i totalt lugn. Här får ingen radio eller teve störa morgonfriden.
Började sedan lite lätt med att ta ner de mörkt violetta sammetsgardinerna i vardagsrummet och befria dem från en enorm mängd katthår. Därefter fick de fladdra ute i friska vinden i hopp om att ytterligare hår skulle flyga sin kos.
Eftersom jag lika var på G putsade jag bort hundratals små kattnosavtryck på fönstrens insida.
Därefter blev det solig och skön kattutevistelse med grundlig pälsvård vilket ingen av mina katter uppskattar.
I kväll tittade jag på uppdrag granskning om försäkringsbrister för lönebidragsanställda. Mitt förakt för allt vad myndighetsutövning heter är totalt. Sverige är ett sjukt land. Mycket sjukt. I kväll tänkte jag på de sju dödssynderna där girighet lär vara den värsta. De giriga som roffar åt sig på andras bekostnad borde begrunda att straffet i helvetet för girighet är att sitta i en kittel med kokande olja.