Bråda dagar

 
Panelbytet är nu nästan klart, bara ett fåtal brädor kvar att byta. Har inhandlat färg och denna gång en lite dyrare som påstods vara klart bättre än billigare varianter. Hoppas att det stämmer. Nu ska här målas ...
Under två intensiva dagar har jag hantlangat snickaren uppe på garagetaket, klättrat otaliga gånger uppför och nedför stegen med material, brytit loss brädor, lastat släpet och känt mig nyttig som bara den. Samtidigt har jag fått en gratisutbildning i panelbyte. Tror faktiskt att jag kan byta panel på garagefronten på egen hand. Egentligen inte märkvärdigare teknik än att fålla upp gardiner till rätt längd.
Mellan varven har mina lusiga plantor fått sig en omgång av en blandning av såpa, T-sprit och vatten. Det verkar funka men måste upprepas till alla lusägg är kläckta. Typiskt att det också ska krångla när det finns nog mycket att göra.
Emellanåt har jag tagit en njutarsväng förbi äppelträdet som blommar mer än någonsin. Insekterna jobbar intensivt så det finns hopp om äppelskörd framåt sensommaren.