Sånt är livet

 
Idag skulle det äntligen ske. Målarklädd med plasthandskar på händerna och färgen upphälld i mindre hanterbar hink stegade jag ut genom garagedörrarna samtidigt som molnen överraskade med en rejäl regnskur. Till och med farbror Åska mullrade. Det var bara att ta steget tillbaka in och dressa av. Istället samlade jag ihop skrotet i bodan och åkte till soptippen med ett proppfullt bagage.
Även om jag känner mig missnöjd med att det inte blev något målande idag så har mycket annat blivit gjort istället, men det skulle vara himla skönt att få gjort bort husväggsmålandet. Sedan är det b a r a fönstrena kvar och lite annat småpyssel.
 
Dagen har bjudit på flera trevligheter som värmer i ♥. När jag var och köpte en planka på sågen träffade jag en snäll bekant som rabatterade den rejält. Väl hemma erbjöd sig grannen att fasa av den lite så att regnvattnet ska rinna av. Plankan ska fungera som överliggare på broräcket. Jag har träffat barn och barnbarn, höns och hund och ätit en hel massa gott. I kväll har jag träffat syrrans familj med barn, barnbarn och hundar.Sedan när vi kom hem pryddes himlen av en underbar regnbåge, kvällssolen strålade och det doftade honung i hela trädgården. Livet är skönt!