Aktiv dag

Upp i ottan för att vara redo för ytterligare en höftledsröntgen för nu har jag nästan bestämt mig för stålinplantat. Det skulle vara väldans skönt att kunna promenera, dansa och grovjobba utan att få så jädrans ont. Samtidigt är det märkligt att man vänjer sig vid att det alltid är mer eller mindre ont och besvärligt. Efter att ha sett dansarna i Dirty dancing inser jag med sorg att min kropps vighet är ungefär som ett fastgjutet plåtskåp. 
Dagen började som sagt tidigt och vid tolvsnåret var huset städat. Därefter har jag hunnit med både att vara till byss, skotta snö, handla, baka, slå in julklappar och lyssna på friskolans julkonsert i kyrkan. Idag är jag riktigt nöjd med min insats. Det är inte varje dag det blixtrar till. I morgon blir det lilla julafton men det blir en lightvariant med sådant som alla äter. Vill inte ha en massa rester.