Skördetid

 
Just nu är det en fest att kunna gå ut och frossa i egna jordgubbar, smultron och åkerbär. De vita vinbären som är söta och milda i smaken är precis färdiga och de svarta är ätklara inom en vecka. Roligt är också att de vita smultronen jag tog hem från Göteborg förra sommaren ger bär. 
Vaknade strax före sju, drack kaffe och kröp tillbaka under goa täcket för en "kort" stund som varade i mer än fyra timmar. Att inse att klockan var nästan tolv var som att få en elstöt som fick igång kroppens alla cylindrar. Inom några minuter var jag ute och klippte av farten hela gräsmattan som hade hunnit bli riktigt förväxt medan jag varit borta.
Funderar på att anmäla mig till en svetskurs för att göra fina stöd till buskar och blommor och den pergola som finns i mina drömmar. 
Många av mina akuta måsten för denna sommar är gjorda och det känns så himla skönt. Kvar är några fönster och kortare vägggstump plus lite annat småjox.