Andra dagen

Det är tyst och stilla i kvarteret. Bara klonket från en bergvärmeborr någonstans i grannkvarteret och en grannhunds periodvisa skällande har nått mina öron. 

Jag har haft besök av Göta som kom förbi med blomster och presenter. Även denna morgon innehöll tårta då jag var bjuden till skoladministratörernas chef på kommunhuset för avtackning. Det blev en stunds trevligheter med mina fd skolassistentkollegor som dessutom gav mig ett presentkort på massage. Blir skönt!

Trots det gråmulna vädret dristade jag mig till att grundmåla ett fönster. Litade dumt nog på väderleksrapporten som lovade fint väder klockan två. Det blev tvärtom ännu mer gråväder allt eftersom dagen led.
Frosttider närmar sig så jag räddade de inneblommor som fått stå utomhus över sommaren. En röd liten pelargonia med över tjugo lysande blomklasar. En fulltankad novemberkaktusen som säkert kommer att bjuda på härlig blomprakt lagom till jul. Tänkte även rengöra bron men tröttheten tog överhand och jag somnade gott i soffan under yllepläden med lilla Ida hopkrupen mot min mage. 

Nu gäller bara en sak och det är teve en stund innan JB anländer med sömnpulvret.