Innepysseldag



Idag fick jag äntligen upp resterande tavlor på väggarna i vardagsrummet. Det är helt och håller "man tager vad man haver" och då blir det som det blir. Inser också att det är dags för nya köksgardiner, helst i en varm färg. Kanske milt vinrött.
När jag öppnar mitt gardinskåp är allt enfärgat i vitt eller beige. Helgarderat och trist. Nu när jag är hemma hela dagarna vill jag ha mer liv och lust i färgerna. Kanske att den vitbeiga perioden har hjälpt mig att hitta det lugn jag behövt efter arbetsdagen.
Med åren har jag blivit mer och mer emot slit och släng och njuter av att hitta nya funktioner för gamla saker. Fast det finns gränser. Ser i inredningstidningar att kurviga mormorslampskärmar med frans är inne igen. Har ett antal nedpackade i en stor låda som konstigt nog inte hamnat på soptippen. Tveksamt.