Flyt från kontot

Ännu en gråvädersdag är tillända. Måste medge att jag har lite svårt att motivera mig själv till några stordåd. Känner mig seg och småförkyld. Har putsat några fönster på övervåningen, men det är också det enda i arbetsväg som blivit gjort. Däremot följde jag med dottern på en shoppingsväng. Köpte ett par jeans, men jag ångrar att jag inte tog en storlek större med tanke på att de ska vara lediga även med kallingar. Kalla vintern står och lurar bakom knuten. Med hem kom också åtta mörkt gröna assietter i pressglas. Blir snyggt ihop med vita tallrikar. Kanske inte ett nödvändigt inköp men de kostade bara fem kronor styck. 
I morgon ska vinterdäcken läggas på och jag åkte förstås på att införskaffa två styck nya och blev därmed 1800 kronor fattigare. Det är flyt i mina pengar men tyvärr åt fel håll.