Rensning

Har sovit framför teven, vilket inte hör till vanligheterna. Kanske beroende på att rutan sedan i morse befinner sig på nedervåningen med sköna fåtöljen strategiskt placerad.
Under en längre tid, ja faktiskt flera år, har jag tänkt se över mitt kanalabonnemang och nu är det gjort. Sanningen var inte munter ur ekonomisk synpunkt. Jag har via Canal Digital betalat för lokalpaketet, det allra billigaste á 102 kronor i månaden och nu vet jag att jag har betalat flera tusen per år helt i onödan eftersom de allra flesta är gratiskanaler som jag kan se via den gamla takantennen. Shit också!
Alla fasta månatliga kostnader som inte är "tvingande" ska bort. Dagstidningen är borta sedan många år. Telefon och bredband är också uppsagda. Vill inte ha hela pensionen intecknad med fasta avgifter hit och dit. Hellre lägga mina surt förvärvade kronor på upplevelser och socialt umgänge.