1:a november

Tror knappt det är sant att det fortfarande är plusgrader fast vi är inne i november månad. Varje dag utan rusande elmätare är en gudagåva. Däremot anlände sop- och vattenräkningen idag. Alltså, 2.300 kronor för ynka ett kvartal är i mitt tycke väl så saftigt. Jag har inget badkar, är oftast ensam i huset och slösar sällan med vattnet. För sopor gäller detsamma. Är lydig och kör papper, plast och aluminium till återvinningen.

Morgonen började skönt hos frissan som tvättade, inpackade och klippte håret och dessutom masserade mitt huvud länge och väl. Ofattbart skönt. Det var inget jag hade beställt och inget jag behövde betala extra för. Uppskattar verkligen hennes omtanke.

Dagens arbetsinsats har sträckt sig till att nedklassa diverse bra-att-ha-saker i förrådet till skräp. Ett exempel är ett större antal innerkuddar i olika storlekar som säkerligen har hamnat i förrådet då jag investerat i nya fräscha. Nu gäller soptippen nästa. Jag gillar inte slit och släng men det finns gränser och där har jag tydligen varit mer än blind.