Tid för det roliga

Det blev en lång arbetsdag eftersom pianostämmaren kom för att stämma en drös med skraltiga och ostämda pianon. Jag försökte orka till dess att han var klar men till sist var jag tvungen att ge upp och låna honom en nyckel.
Själv hann jag en sväng till veterinären under lunchen med lilla Ida som inte verkar vara helt kvitt öronskabben. Veterinären var en väldigt ung och skönlockig pojke som inte riktigt hade koll alla moment. Han skrev ut medicin men glömde undersöka öronen. Däremot var det ovanligt trevligt i väntrummet oss kattägare emellan. Helt fantastiskt underbart roligt att karlar kan prata och vara så stolta över sina älsklingar och dessutom intressera sig för min lilla snutta.

I morgon är det torsdag och jag är ledig och då kommer barnbarnen hit. Ska hitta på något, vad det blir beror på vad vädrets makter bjuder på. På kvällen kommer vännen och då ska vi äta gott. Är fruktansvärt less på min smörgåsdiet. Längtar efter något krispigt, mustigt och kryddigt som får gommen att fröjdas.

Sedan är det fredag och jag är ledig och då fyller lillsyrran 60 år.


 
Därefter blir det teatern Snövit och de sju dvärgarna med ett av barnbarnen.
Till sist kommer helgen som kronan på verket. Som jag har längtat!
Agendan är fulltecknad med trevligheter och det känns så himla gott.