Det tar sig

Idag tog jag tjuren vid hornen och gjorde det jag av nöd var tvungen till, fast det bar mig emot. Känslan sa nej och förnuftet sa ja.

Sedan ljusnade tillvaron när jag hade turen att få tag på rätt myndighetsperson och dessutom fick gehör för mitt krav. Okey jag nämnde i förbifarten ordet anmälan och då hände positiva saker väldigt snabbt.
Sedan upptäckte jag att postkodlotteriet satt in hela 150 kronor på mitt konto i nästan samma stund som jag erbjöds ett extrajobb. Därefter bjöd Blue Bird på en fin konsert som dock var i längsta laget för småplutteåskådarna. Dagen avslutades hos käraste Alexandra som fyllde 8 år idag. Hon bjöd farmor på god mat och egenhändigt rikligt karamellgarnerad gräddtårta. Mums!

Det känns lättare idag men ännu finns det mörka moln på min himmel som kommer att kräva en hel del kraft och energi. Kosta vad det kosta vill, men jag ger aldrig upp kampen för det som är rätt.