Lördagsmorgon

Sitter vid datorn i arla morgonstund nyvaken efter en riktigt otäck dröm. Vanligtvis är mina drömmar av det roliga slaget, men i morse blev det riktigt otäckt så jag bestämde mig för att kliva upp för att inte riskera att eländet fortsatte om jag råkade somna om. Så mycket kan jag berätta att jag aldrig kommer att bo inackorderad i Ryssland. Hujedamej!

Gårdagen var riktigt trevlig. Träffade barnbarn och åt gott tillsammans hos dottern. Innan vi åkte därifrån lockades de frigående hönsen in i hagen för natten på ett fiffigt sätt av lilltjejen. Nämligen en liten korvbit som hon hade knutit fast i ett snöre.



Det blev inget målande på mitt hus igår. Färg och plasthandskar inköptes, men där tog det stopp.
Äldsta barnbarnet kom hem från Umeå igår och hade med sig en välfylld megastor kasse med avlagda kläder till mormor. Där fanns allt från linnen till axelbandslösa aftonklänningar så nu är jag rustad för allehanda tillställningar.

Idag verkar det bli perfekt målarväder, mulet utan risk för regn, skulle jag gissa. Molnen verkar högt upp. Bäst att kolla norska väderleksrapporterna.

Min kropp är stel och känns ledbruten. Bäst att hasa sig iväg mot dosetten för lite starthjälp för nu ska det målas och därmed basta.